Over Stichting PiPa

De Stichting heeft ten doel ‘de opvang van hulpbehoevende kinderen een en ander in de ruimste zin van het woord’. Praktisch laat zich dit uitgebreider verwoorden door: Wij willen kinderen en jong volwassenen die tijdelijk niet meer thuis kunnen wonen opvangen en een veilige woonsituatie bieden waarin ze tot rust komen en hun basisvertrouwen kunnen herstellen om uiteindelijk uit te groeien tot een normaal functionerend en aan de maatschappij deelnemend mens. Doel: herstel van basisvertrouwen en eigenheid.

Doelstelling

PiPa is anders!
Pipa is een voorziening voor laagdrempelige, tijdelijke zorg en opvang van kinderen & jong volwassenen uit de gemeente Barendrecht, Rotterdam en omgeving.

Pipa is gehuisvest aan de Middeldijk 113/113A te Barendrecht. Het betreft een perceel grond van ca. 3700 m2 met daarop een woonboerderij en diverse schuren. In de woonboerderij wonen de beheerders met hun eigen gezin en is er plaats om ca. 4 kinderen/jong volwassenen onderdak en zorg te verlenen.

PiPa beschikt over diverse sport- en spelvoorzieningen, waaronder een trampoline, tafeltennistafel, voetbalveldje, speelhut, schommel, slingertouw, etc.

PiPa wil de kinderen mee laten helpen met de verzorging van het aanwezige kleinvee en de huisdieren.

PiPa beschikt op het terrein over 2 monumentale notenbomen, hier kan een plekje gecreëerd worden om te relaxen.

PiPa beschikt in de woonboerderij over een bibliotheek, waarvoor ieder kind /volwassene wel iets interessants is te vinden om te lezen.

PiPa beschikt over een vaste speelruimte met spelletjes voor jong en oud.

PiPa heeft een sociale buurtfunctie en een open karakter!

Roy & Anneke, de beheerders